fredag 9 december 2011

Min androida och jag!!

Så fort jag blir ägare till en ny teknisk pryl är det full fart som gäller. Även nu med Samsung Galaxy tab 8.9!
Väl på jobbet kopplade jag upp mig mot vårt nätverk. Det tog tre försök innan den accepterade det.
In på Market och började leta efter bra gratisappar. Har märktes den första skillnaden. Apple har ett mycket större utbud än så länge och fler på svenska. Jag hittade en och den gick ner, en till och tryckte på installera. Väntade och väntade.....väntade...väntade...inget hände. Av tjugo stycken fick jag ner sju till slut. Lite fundersam över varför. Var de enbart till mobil? Ingen aning!
Lättare att få ner dem via nätet kanske. Kopplade upp plattan och gick in på Kies. Den hittade inte den utan envisades med att lägga in en Samsung mobil som hittad enhet. Letade efter någonstans att ändra, men fick enbart upp telefoner.
Hm! Jag kanske ska leta på Market istället, så jag gick in där. Lika illa! Den hittade telefoner, men inte plattan.
Vad gör jag för fel? Läste i felsökningen och kanske kunde det vara så att jag behövde ha samma mailadress till Google som till Samsung. Provade det, men icke.
Antingen är det jag som är så van vid iPad och iPhone, men när jag kopplar in dem till iTunes är det bara att sätta igång. Nu ville varken Kies ellef Market hitta den. Konstigt!
Antingen är det jag som gör fel eller så är iPaden lättare att jobba med!
Den var det bara att sätta igång med, men här kändes inte lika uppenbart. Kanske om jag haft en android mobil från början hade det varit lättare.
Tro nu inte att jag är helt emot den och tycker den är dålig. Lite mer tid och erfarenhet, så får man se vad som händer.
Just nu står det 1-0 till iPaden. Den var lättare att komma igång med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar